SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Celem działania Miejskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego z Przychodnią w Sopocie jest zapewnienie pacjentom profesjonalnej opieki medycznej w zakresie kompleksowej diagnostyki, leczenia, profilaktyki oraz promowania zachowań prozdrowotnych.
Misja naszego pogotowia brzmi:
„Dbałość o zdrowie i jakość usług medycznych, naszą odpowiedzią na potrzeby zdrowotne Sopocian i gości odwiedzających nasze miasto .”
Cele strategiczne
- Stworzenie nowoczesnej jednostki służby zdrowia, dostosowanej do potrzeb i oczekiwań społeczeństwa, otwartej na stałe ewolucyjne zmiany.
- Kompleksowy rozwój w obszarze wielo i wysokospecjalistycznych świadczeń medycznych, odpowiadających wymogom współczesnej medycyny.
- Systematyczny rozwój nowych profili działania i wprowadzanie nowych technologii, jako odpowiedź na konkurencyjność rynku usług medycznych.
- Pozyskanie nowoczesnej bazy diagnostyczno-terapeutycznej na potrzeby .
- Stałe rozwijanie, modernizowanie oraz optymalizacja obecnie posiadanego zaplecza medycznego.
- Dalszy rozwój usług medycznych i pozamedycznych.
- Dążenie do uzyskania maksymalnego zadowolenia pacjentów i zaspokojenia ich oczekiwań.
Politykę Jakości realizujemy poprzez:
- Świadczenie kompleksowych usług medycznych w zintegrowanym systemie opieki medycznej w oparciu o wymagania określone w normie PN-EN ISO 9001:2015 oraz przepisy zewnętrzne.
- Stworzenie zakładu opieki zdrowotnej przyjaznego dla pacjentów.
- Zaspokajanie potrzeb zdrowotnych i zwiększenie dostępności dla pacjentów do świadczonych usług, przy racjonalnym wykorzystaniu posiadanych zasobów.
- Systematyczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników oraz pozyskiwanie kadry wysokospecjalistycznej z zewnątrz.
- Analizę potrzeb i oczekiwań pacjentów, kontrahentów i pracowników w oparciu o monitorowanie ich satysfakcji.
- Dbałość o zapewnienie pacjentom poczucia bezpieczeństwa w procesie diagnostyczno-terapeutycznym.
- Dostosowanie infrastruktury technicznej i diagnostycznej nowego kompleksu szpitalnego do aktualnych standardów i obowiązujących norm.
- Doskonalenie organizacji pracy w celu optymalizacji wykorzystania obecnych zasobów personalnych, materialnych, informatycznych i finansowych.
- Zapewnienie pracownikom zgodnych z wymogami warunków pracy.
- Aktywne włączenie się wszystkich pracowników do prac nad utrzymaniem i doskonaleniem Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2015.
Dyrektor Miejskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego z Przychodnią w Sopocie zapewnia, iż poprzez osobiste zaangażowanie w rozwój Systemu Zarządzania Jakością, zapewni jego stałe, skuteczne i efektywne funkcjonowanie oraz doskonalenie.
F1PSZJ-3PR-1 Rodzaje zdarzeń niepożądanych
PSZJ-3-PR1 Procedura zdarzenia niepożądanego
F2PSZJ-3PR-1 Karta zgłoszenia zdarzenia niepożądanego